DCC (Dynamic Chassis Control)

Auto China 2014

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu DCC wykorzystuje sygnały wejściowe czujników drogi kół i przyspieszenia oraz informacje z zawieszenia i oblicza optymalną dla każdej sytuacji siłę tłumienia drgań. Konflikt między komfortowym a sportowym dostrojeniem zawieszenia został zatem w znacznym stopniu rozwiązany.

Zawieszenie DCC w Golfie VII zostało obniżone o 10 mm w porównaniu z normalnym zawieszeniem i oprócz specjalnych regulowanych amortyzatorów posiada także własne dostrojenie sprężyn i stabilizatorów. Dla platformy MQB system DCC został rozszerzony o wariant z modułową osią o lekkiej konstrukcji (dla modeli o mocy poniżej 90 kW), zastosowaną po raz pierwszy w nowym Golfie. Poprawiono także niektóre parametry w dziedzinie czujników: czujniki drogi kół zostały dostosowane do nowych osi MQB i zoptymalizowane pod kątem masy. Czujniki przyspieszenia nadwozia przestawiono z trzech przewodów analogowych na dwa przewody cyfrowe; moduł sterowania DCC został zmieniony pod względem hardware, obsadzenia i układu. Nowa generacja procesorów o częstotliwości 180 MHz zapewnia regulację w taktach jednomilisekundowych.

MOTOMI Magazyn

Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego

Volkswagen rozszerzył zakres funkcji systemu wspomagającego Side Assist o nowego asystenta ułatwiającego wyjechanie z miejsca parkingowego. Następnie system ten adoptowano w w wielu koncernach (film VOLVO) System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, znajdujące się w martwym polu widzenia. Po

0 komentarzy

Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się

0 komentarzy

Lane Assist.

Współpracujący z kamerą system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu poprzez odpowiednie ingerencje w układ kierowniczy, został w Golfie VII rozszerzony o nową funkcję: prowadzenie środkiem pasa ruchu. Na życzenie system realizuje – po raz pierwszy w Golfie – stałe wspieranie utrzymywania toru jazdy, a tym samym poprawia komfort. W sytuacji, gdy system zarejestruje zbliżanie się do

0 komentarzy

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym punkie

Mercedes stworzył animację przybliżającą zasadę działania ostrzegania o pojazdach, będących w martwym punkcie. Asystent martwego pola Active Blind Spot Assist może teraz ostrzegać o ryzyku zderzenia bocznego przy niewielkich prędkościach, w typowych warunkach ruchu miejskiego. Tak jak dotychczas, w ostatniej chwili inicjuje też działanie korygujące, by zapobiegać kolizjom przy prędkościach przekraczających 30 km/h. MOTOMI Magazyn

0 komentarzy

Elektryczny hamulec postojowy.

Dla kierowców większych pojazdów, takich jak Passat czy Tiguan, elektryczny hamulec postojowy nie jest niczym nowym. Teraz ten hamulec został wprowadzony także do Golfa VII generacji. Kupując używany model warto zainteresować się tym urządzeniem. Zamiast dźwigni hamulca ręcznego Golf posiada przycisk obsługowy oraz przycisk Auto Hold na konsoli środkowej. Elektryczny hamulec postojowy ma wiele zalet:

0 komentarzy

DCC (Dynamic Chassis Control)

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu

0 komentarzy

Active Info Display – warto zakupić…

Po raz pierwszy Volkswagen wprowadził  na rynek wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display,w nowym Passacie obecnej generacji (jesień 2014) .  Ponieważ samochody te coraz częściej pojawiają się także na rynku wtórnym warto zwrócić uwagę na to rozwiązane. Wszystkie wskaźniki są wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza

0 komentarzy

Trailer Assist – Automatyczne parkowanie z przyczepą

Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Fakty dotyczące nowego Trailer Assist: 1. Światowa premiera. Trailer Assist przejmuje na siebie automatyczne kierowanie poprzeczne zestawem samochód+przyczepa. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów oferującym ten innowacyjny system. 2.

0 komentarzy

Proaktywna ochrona pasażerów PreCrash.

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy samochodów do samochodów kompaktowych. Volkswagen po raz pierwszy zastosował proaktywną ochronę pasażerów w Touaregu. Teraz system debiutuje w Golfie, który jest jednym z niewielu samochodów w swojej klasie na świecie, wyposażonych w tego rodzaju system. Jeżeli system proaktywnej ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem,

0 komentarzy

Modułowy system Infotainment (MIB)

Passat obecnej, ósmej, generacji jest oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz

0 komentarzy

Hamulec Multikolizyjny

Nowością, która zadebiutowała w Golfie VII, jest hamulec multikolizyjny wyróżniony już przez największy niemiecki automobilklub (ADAC) jako innowacja poprawiająca bezpieczeństwo. Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd,

0 komentarzy

System rozpoznawania znaków drogowych.

System ten zadebiutował w samochodach klas premium. Obecnie jednak nawet w popularnych modelach kompaktowych (jak Golf czy Astra) jest dostępny od kilku lat. Oto film VOLVO Współpracuje on w połączeniu z systemem nawigacji, ponieważ znaki drogowe będą wyświetlane dodatkowo na wyświetlaczu aktywnej nawigacji (z mapą i piktogramami). System przy użyciu kamery (wbudowanej w stopkę wewnętrznego lusterka

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *