Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Der neue Volkswagen Touareg

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy

Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się w przypadku utrudnień w ruchu. Volkswagen opracował także nowy system Emergency Assist, który aktywuje się w przypadku braku jakichkolwiek reakcji ze strony kierowcy.

Fakty dotyczące asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist: 

1. Asystent jazdy w korkach. Podstawą jest funkcja utrzymywania pasa ruchu, oferowana przez Lane Assist również przy prędkości poniżej 60 km/h. System nie tylko wykonuje korygujące ruchy kierownicą, gdy samochód opuszcza pas ruchu, lecz także automatycznie utrzymuje Passata przez cały czas na środku pasa ruchu.
2. Współpraca z ACC. Automatyczny tempomat ACC jest kolejnym systemem wspomagającym włączonym do asystenta jazdy w korkach. Przy aktywnym ACC Passat automatycznie przyspiesza i hamuje, odpowiednio do ruchu znajdujących się przed nim pojazdów.
3. Połączenie ACC i Lane Assist. ACC i Lane Assist zostały połączone w asystenta jazdy w korkach. System umożliwia automatyczne utrzymywanie kierunku i odległości – samochód wykonuje skręty, przyspiesza i hamuje samodzielnie, jednak pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy i podąża za jej ruchami, aby w każdej chwili móc ingerować w układ kierowniczy.
4. Wskazówki akustyczne i optyczne. Jeżeli kierowca nie będzie przejawiał żadnej aktywności za kierownicą lub tylko niewielką aktywność, asystent jazdy w korkach we współpracy z Lane Assist zauważy ten fakt i zasygnalizuje akustycznie oraz optycznie konieczność przejęcia funkcji kierowania pojazdem przez kierowcę.
5. Rozszerzone wezwanie do przejęcia funkcji kierowania. Jeżeli kierowca nie zareaguje na to wezwanie, nowy Passat wygeneruje krótkie, lecz wyczuwalne szarpnięcie hamulców, wzywając w ten sposób nieuważnego lub zmęczonego kierowcę do przejęcia kierownicy.
6. Emergency Assist. Jeżeli kierowca, na przykład na autostradzie, nagle stanie się niezdolny do jazdy i nawet po rozszerzonym wezwaniu przez Lane Assist do aktywnego kierowania nie przejawi aktywności, do akcji wkroczy Emergency Assist.
7. Dodatkowa funkcja Lane Assist. Emergency Assist stanowi rozszerzenie funkcji Lane Assist i w razie konieczności przejmuje na siebie prowadzenie samochodu aż do momentu całkowitego zatrzymania.
8. Doprowadzenie samochodu do zatrzymania. Na podstawie braku aktywności za kierownicą i innych parametrów system stwierdzi, że kierowca jest nieaktywny. W tym przypadku samochód będzie nadal utrzymywał tor jazdy. Jednocześnie włączone zostaną światła awaryjne i zainicjowane lekkie hamowanie ze stałą siłą, aż do momentu zatrzymania samochodu. Aby zapobiec najechaniu na jadący z przodu pojazd, dodatkowo włączony zostanie automatyczny tempomat ACC (o ile należy do wyposażenia).

MOTOMI Magazyn

Modułowy system Infotainment (MIB)

Passat obecnej, ósmej, generacji jest oferowany z drugą generacją systemów Infotainment Volkswagena. Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Posiada między innymi złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink™. Systemy otrzymały także znacznie szybsze procesory (zoptymalizowana procedura rozruchowa, szybsze obliczanie tras, bardziej płynna reakcja ekranu dotykowego oraz

0 komentarzy

Proaktywna ochrona pasażerów PreCrash.

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy samochodów do samochodów kompaktowych. Volkswagen po raz pierwszy zastosował proaktywną ochronę pasażerów w Touaregu. Teraz system debiutuje w Golfie, który jest jednym z niewielu samochodów w swojej klasie na świecie, wyposażonych w tego rodzaju system. Jeżeli system proaktywnej ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem,

0 komentarzy

Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się

0 komentarzy

Active Info Display – warto zakupić…

Po raz pierwszy Volkswagen wprowadził  na rynek wyświetlacz wielofunkcyjny z interaktywną formą prezentacji informacji – Active Info Display,w nowym Passacie obecnej generacji (jesień 2014) .  Ponieważ samochody te coraz częściej pojawiają się także na rynku wtórnym warto zwrócić uwagę na to rozwiązane. Wszystkie wskaźniki są wirtualne, generowane przez oprogramowanie. Tylko umieszczone w dolnej części wyświetlacza

0 komentarzy

Lane Assist.

Współpracujący z kamerą system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu poprzez odpowiednie ingerencje w układ kierowniczy, został w Golfie VII rozszerzony o nową funkcję: prowadzenie środkiem pasa ruchu. Na życzenie system realizuje – po raz pierwszy w Golfie – stałe wspieranie utrzymywania toru jazdy, a tym samym poprawia komfort. W sytuacji, gdy system zarejestruje zbliżanie się do

0 komentarzy

Ostrzeżenie o pojeździe w martwym punkie

Mercedes stworzył animację przybliżającą zasadę działania ostrzegania o pojazdach, będących w martwym punkcie. Asystent martwego pola Active Blind Spot Assist może teraz ostrzegać o ryzyku zderzenia bocznego przy niewielkich prędkościach, w typowych warunkach ruchu miejskiego. Tak jak dotychczas, w ostatniej chwili inicjuje też działanie korygujące, by zapobiegać kolizjom przy prędkościach przekraczających 30 km/h. MOTOMI Magazyn

0 komentarzy

Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego

Volkswagen rozszerzył zakres funkcji systemu wspomagającego Side Assist o nowego asystenta ułatwiającego wyjechanie z miejsca parkingowego. Następnie system ten adoptowano w w wielu koncernach (film VOLVO) System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, znajdujące się w martwym polu widzenia. Po

0 komentarzy

Trailer Assist – Automatyczne parkowanie z przyczepą

Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził, jako pierwszy producent samochodów na świecie, system wspomagający, który ułatwia manewrowanie z przyczepą: Trailer Assist. Fakty dotyczące nowego Trailer Assist: 1. Światowa premiera. Trailer Assist przejmuje na siebie automatyczne kierowanie poprzeczne zestawem samochód+przyczepa. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów oferującym ten innowacyjny system. 2.

0 komentarzy

Hamulec Multikolizyjny

Nowością, która zadebiutowała w Golfie VII, jest hamulec multikolizyjny wyróżniony już przez największy niemiecki automobilklub (ADAC) jako innowacja poprawiająca bezpieczeństwo. Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia. Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd,

0 komentarzy

DCC (Dynamic Chassis Control)

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu

0 komentarzy

Elektryczny hamulec postojowy.

Dla kierowców większych pojazdów, takich jak Passat czy Tiguan, elektryczny hamulec postojowy nie jest niczym nowym. Teraz ten hamulec został wprowadzony także do Golfa VII generacji. Kupując używany model warto zainteresować się tym urządzeniem. Zamiast dźwigni hamulca ręcznego Golf posiada przycisk obsługowy oraz przycisk Auto Hold na konsoli środkowej. Elektryczny hamulec postojowy ma wiele zalet:

0 komentarzy

System rozpoznawania znaków drogowych.

System ten zadebiutował w samochodach klas premium. Obecnie jednak nawet w popularnych modelach kompaktowych (jak Golf czy Astra) jest dostępny od kilku lat. Oto film VOLVO Współpracuje on w połączeniu z systemem nawigacji, ponieważ znaki drogowe będą wyświetlane dodatkowo na wyświetlaczu aktywnej nawigacji (z mapą i piktogramami). System przy użyciu kamery (wbudowanej w stopkę wewnętrznego lusterka

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *