AMG imponujący start, czyli "czerwona cegła gromi konkurentów"

MERCEDES_AMG_1

A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach.

Ta historia ma swój początek w latach 60-tych XX wieku: dwóch inżynierów, Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, pracuje w dziale rozwoju firmy Daimler-Benz nad wyścigowym silnikiem 300 SE – wkrótce jednak koncern wstrzymuje swój udział w sportach motorowych.

W roku 1967 powstaje „Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren” ‒ biuro inżynierskie, konstrukcyjne i testowe dla rozwoju silników wyścigowych. Siedzibą firmy jest dawny młyn w sąsiedniej miejscowości Burgstall. Wkrótce modyfikowane tu silniki stają się nieodzowne dla prywatnych zespołów wyścigowych.

Jako pierwszy sportowy kamień milowy przechodzi do annałów 24-godzinny wyścig w roku 1971, kiedy to duży i ciężki 300 SEL zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w klasie na Spa-Francorchamps (Circuit de Spa-Francorchamps – tor wyścigowy znajdujący się koło miejscowości Spa w Belgii). Ciężka luksusowa limuzyna pokonuje lżejsze auta wyścigowe rywali , co wywołuje to wielką sensację, a nazwa AMG obiega świat.

W międzynarodowej prasie branżowej o manufakturze AMG staje się głośno, a zdjęcia czerwonego SEL są na czołówkach wielu magazynów i dzienników. W tych czasach seryjny SEL ze swoim ogromnym silnikiem o pojemności 6300 ccm, uzyskującym moc 250 KM był najszybszym sedanem świata. Nie było to jednak ostanie słowo inżynierów AMG. Gdy ktoś chciał aby -ważący blisko 2 tony Mercedes- pozwolił tylko wąchać spaliny Ferrari 365GT czy Maserati Ghibli, mógł wyposażyć swój pojazd w silnik 6,7 litra. Była to poddana modyfikacji seryjna jednostka 6,3 litra, która po zwiększeniu średnicy, zmianie układów rozrządu i zasilania uzyskiwała moc 320 KM, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało jej 6,7 sek.

Manufaktura szybko znajduje uznanie na rynku i następuje gwałtowny rozrost firmy. W roku 1978, gdy zostaje przeniesiona z Burgstall do Alfalterbuch, zatrudnia czterdzieści osób. Początkowo skupia się jedynie na przeróbkach silników i układów jezdnych w wybranych modelach Mercedesa. Z czasem jednak program obejmuje wszystkie modele firmy.

W roku 1986 AMG zostaje oficjalnym dostawcą silników do 190 E 2,3 16, ścigającego się w serii wyścigów DTM. Współpraca z Mercedesem zaczyna się zacieśniać dwa lata później , co owocuje powstaniem wspólnego zespołu z sukcesami startującego w Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (DTM).

W roku 1993 zaprezentowany zostaje wspólnie stworzony samochód – Jest to 280 konny C36 AMG, który w ciągu pięciu lat znalazł pięć tysięcy nabywców. Już nie mówi się o produkcjach w krótkich seriach, a nazwa AMG zostaje opatentowana.

Od lat 70-tych do lat 90-tych AMG buduje na swej doskonałej reputacji w segmencie samochodów sportowych. Następują lata wzrostu, w ciągu których AMG w coraz większym zakresie wyposaża modele Mercedesów w wyczynową technikę.

Konsekwentny rozwój.

0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *