5 ciekawych samochodów sportowych z napędem hybrydowym

luksuslove_3

Samochody sportowe to auta stworzone do tego, żeby się wyróżniać na drodze. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe i kabriolety w umiejętny sposób łączą eko-technologię z osiągami. Równocześnie coraz częściej stają się nie tylko elementem personal brandingu ich właścicieli, ale również wpływają na wizerunek prowadzonych przez nich firm. Oto pięć ciekawych samochodów sportowych wyposażonych w silniki spalinowe i elektryczne.

 

 

Lexus LC 500h

Podczas  premiery wersji koncepcyjnej ogłoszono, że model nie znajdzie kontynuacji, ale po entuzjastycznych reakcjach publiczności producent zmienił zdanie. Samochód został zaprezentowany na początku 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym przez Lexusa w oparciu o nową platformę GA-L.

Wersja hybrydowa – oprócz niej dostępny jest 5-litrowy silnik wolnossący V8 o mocy 467 KM – oferuje moc na poziomie 359 KM generowaną przez 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 i silnik elektryczny. Napęd przekazywany jest w tym przypadku poprzez bezstopniową automatyczną skrzynię biegów e-CVT, która w trybie manualnym oferuje kierowcy 10 biegów.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Cena? Japoński supersamochód kosztuje 527 tys. zł, a pierwsze zamówione egzemplarze trafią do polskich odbiorców w lipcu tego roku.

 

BMW i8

Prototyp tego samochodu został zaprezentowany w 2009 roku jako BMW Vision EfficientDynamics Concept. Niemiecka marka pokazała go na targach we Frankfurcie. W wersji produkcyjnej nazwa została zmieniona na i8. Samochód trafił do salonów w 2014 roku.

BMW i8 napędzany jest przez dwa silniki. Trzycylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1,5 litra i mocy 231 KM napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, natomiast jednostka elektryczna generuje 131 KM i napędza koła przednie – jej siła przenoszona jest za pośrednictwem dwubiegowego automatu. W sumie auto osiąga moc 326 KM.

Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h – przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego samochód może jechać do 120 km/h. Ceny zaczynają się od około 600 tys. zł.

 

Ferrari LaFerrari

Pierwsza hybryda tego producenta została zaprezentowana w 2013 roku i jest najszybszym i najmocniejszym modelem tej marki. W sumie ma powstać zaledwie 499 sztuk.

Samochód został wyposażony w wolnossący silnik benzynowy V12 o pojemności 6,3 litra i mocy na poziomie 789 KM wspomagany przez silnik elektryczny generujący 163 KM. W sumie LaFerrari oferuje 950 KM. Na pokładzie znalazł się dodatkowo system HY-KERS.

Kosztujący około 1,3 mln euro samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,7 sekundy, a prędkość na poziomie 300 km/h osiągana jest przy sprincie już po 15 sekundach. Prędkość maksymalna to 350 km/h.

 

Porsche 918 Spyder

Niemiecka marka również uznała zalety płynące z technologii hybrydowej i wykorzystała ją w sportowym modelu 918 Spyder. Samochód – jeszcze w fazie prototypu – został zaprezentowany w 2010 roku, a do salonów trafił trzy lata później. Producent zapowiedział, że zamierza wyprodukować równo 918 sztuk tego auta.

Auto napędzane jest przez trzy silniki, a łączna moc układu hybrydowego to 887 KM. Benzynowy – o pojemności 4,6 litra i mocy 608 KM – umieszczony jest z tyłu. Pozostałe dwa to silniki elektryczne umieszczone na osi przedniej i tylnej – pierwszy generuje 129 KM, a drugi 156 KM.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,6 sekundy. Osiągnięcie prędkości 300 km/h trwa około 20,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 345 km/h. Cena tego samochodu to około 4 mln złotych.

 

Honda NSX II

Pierwszy prototyp tego modelu został zaprezentowany w 2007 roku. Wersję produkcyjną pokazano w 2015 roku, zaś produkcja ruszyła rok później. W Polsce nie można go kupić bezpośrednio u żadnego dilera. Najbliższy jest w Niemczech.

Auto zostało wyposażone w układ hybrydowy oferujący w sumie 581 KM. W jego skład wchodzi silnik spalinowy V6 o pojemności 3,5 litra i mocy na poziomie 507 KM. Wspomagany jest on przez trzy silniki elektryczne – dwa napędzające koła przednie i jeden tylne – o łącznej mocy 74 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 9 przełożeniach.

Prędkość maksymalna to 308 km/h, a sprint do setki zajmuje 2,6 sekundy. Cena samochodu w Niemczech to około 180 tys. euro.

inf ComplexPR/zdj Producenci 

TOP5: GT – komfort i sportowe osiągi

 Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. Każdy z oferowanych na rynku modeli ma swój styl, natomiast łączy je jedno – potężne silniki skryte pod długą maską. Oto najciekawsze modele, które można kupić również

0 komentarzy

Top 10: Tymi samochodami kierowcy osiągają największe przebiegi

Consumer Reports, wiodąca organizacja konsumencka w Stanach Zjednoczonych, sprawdziła, które samochody na amerykańskim rynku najczęściej osiągają na liczniku co najmniej 200 tys. mil (320 tys. km). Badanie zostało oparte na ankietach przeprowadzonych przez Consumer Reports. Niemal każdy samochód może osiągnąć zasięg 200 000 mil, jeśli włoży się w niego odpowiednią ilość gotówki. W przypadku jednych

0 komentarzy

Ile kosztuje luksus w klasie crossoverów

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni.     Z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że wzrost rejestracji nowych samochodów od początku tego roku wyniósł 17,2 procent. Za ten

0 komentarzy

Top 10: Flotowe hity w natarciu – zestawienie kombi segmentu C dla firm!

Menadżerowie flot samochodowych podczas zakupów nowych pojazdów kierują się kilkoma zasadami. Przede wszystkim liczy się rozsądna cena. Poza tym auto, którym poruszają się firmowi pracownicy, musi być oszczędne, bezpieczne oraz reprezentacyjne. Czy jest segment, który idealnie łączy te wszystkie cechy? Jak najbardziej! Mowa o kompaktach. Dziś przejrzymy rynkową ofertę samochodów segmentu C w wersji kombi.

0 komentarzy

5 ciekawych samochodów sportowych z napędem hybrydowym

Samochody sportowe to auta stworzone do tego, żeby się wyróżniać na drodze. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe i kabriolety w umiejętny sposób łączą eko-technologię z osiągami. Równocześnie coraz częściej stają się nie tylko elementem personal brandingu ich właścicieli, ale również wpływają na wizerunek prowadzonych przez nich firm. Oto pięć ciekawych samochodów sportowych wyposażonych w silniki

0 komentarzy

TOP10 – jakie hybrydy kupują Polacy?

    Pierwszy kwartał 2017 roku można uznać za bardzo udany dla polskiej branży motoryzacyjnej. Wzrost segmentu samochodów nowych wynosi 11,2 procenta, można również zaobserwować dynamiczny rozwój segmentu aut z napędem alternatywnym – na poziomie 95,7 procenta.   Raport przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i instytut KPMG pokazuje, że w pierwszym kwartale 2016 roku

0 komentarzy

Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami – przegląd polskiego rynku

  Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta napędzane silnikami benzynowymi. Sprawdzamy, ile kosztują dostępne na polskim rynku modele segmentu B zasilane 100-konnymi silnikami benzynowymi.    

0 komentarzy

Ile kosztuje w Polsce „sportowa zabawka”

Większość z producentów posiada w swojej ofercie samochody aspirujące do miana sportowych, których moc oscyluje w okolicach 300 KM. Prawdziwie sportowe modele z segmentu premium, których moc znacznie przekracza 400 KM stanowią w ofercie rynkowej wyraźną mniejszość. Co więcej, posiadanie takiego auta to nie tylko przyjemność, ale i obowiązek wynikający z dbania o bezpieczeństwo. Według

0 komentarzy

Najlepsze na rynku: Nowy hit dla firm – pick-upy coraz bardziej funkcjonalne!

Samochody typu pick-up w ciągu ostatnich lat przeszły mocną transformację. Przestały być na wskroś spartańskimi wołami roboczymi i nabrały nieco wyrafinowania. Teraz oferują komfortową kabinę pasażerską na miarę samochodów osobowych, ale zachowały swoje największe zalety. Nadal poza utwardzonymi szlakami radzą sobie jak rasowe terenówki, a jednocześnie zaraz za kabiną pasażerską mają wszechstronną i pojemną przestrzeń

0 komentarzy

SUV-y z 200-konnymi silnikami

Popularność SUV-ów rośnie na całym świecie. Również dane płynące z polskiego rynku pokazują, że ten rodzaj nadwozia cieszy się niesłabnącym powodzeniem – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Według PZPM segment ten zyskał w pierwszym kwartale 2017 około 30 procent rok do roku. Oto najciekawsze SUV-y na polskim rynku wyposażone w 200-konne silniki.  

0 komentarzy

SUV-y 4×4 segmentu D – najmocniejsze wersje napędowe

Samochody sportowo-użytkowe w coraz większym stopniu pełnią funkcję aut na co dzień do jazdy po mieście. Jednak rasowy SUV to pojazd, który nie utracił związku z grupą aut, od których pochodzi – samochodami terenowymi. Kiedy myślimy o SUV-ach, oczekujemy od nich, że będą to przestronne, uniwersalne samochody z napędem 4×4, które poradzą sobie z wyprawą

0 komentarzy

Najbardziej innowacyjne eco-samochody dla managera

Samochody z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in stają się coraz bardziej popularne również w Polsce. Kierowcy doceniają w nich nie tylko dbałość o środowisko, ale również innowacyjne systemy poprawiające wydajność układu napędowego. Oto najbardziej innowacyjne modele ładowane z gniazdka, które idealnie sprawdzą się jako wizytówka nowoczesnej firmy.     Toyota Prius Plug-in Hybrid Druga generacja

0 komentarzy

Stylowo w miejskiej aglomeracji – przegląd rynku

Małe samochody miejskie nie muszą być stonowane i szablonowe. Na rynku można znaleźć wiele modeli, które podkreślą osobowość swojego posiadacza, ale również mogą stać się charakterystyczną motoryzacyjną wizytówką firmy. Co więcej, producenci coraz częściej oferują szeroką możliwość personalizacji takich modeli – można więc już na etapie zakupu dostosować wizualny styl auta do swoich potrzeb.  

0 komentarzy

Samochody segmentu B – co i za ile, czyli najpopularniejsze pod lupą

Modele segmentu B stanowią przy zakupach flotowych idealny kompromis pomiędzy niewielkimi autami miejskimi a droższymi kompaktami. Dzisiaj nawet te najtańsze wersje posiadają szereg udogodnień oraz cenione przez firmy dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Sprawdzamy, co oferują bazowe odmiany popularnych modeli subkompaktowych, a za co trzeba dopłacić.   Toyota Yaris Zmodernizowana Toyota Yaris trzeciej generacji to nowość w

0 komentarzy

Luksusowe limuzyny dla menadżera za około 1,5 tys. zł miesięcznie

Służbowy samochód dla menadżera to często stosowana forma wynagrodzenia dla kadry wyższego szczebla. Dane płynące z rynku pokazują, że pracownicy zajmujący najwyższe stanowiska w firmie mogą liczyć w niektórych przypadkach na auto o wartości około 135–160 tys. zł brutto. Sprawdzamy ofertę limuzyn klasy premium – oto pięć modeli, które zgodnie z cennikiem mieszczą się w

0 komentarzy
0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *